ensamheten börjar här


singel = mingel.... eeh, not!



jag har varit och fotat på förmiddagen, fort gick det tydligen, för jag är redan hemma.
och här får jag nog stanna tills helgen är slut.
jag gillar inte det här, all glädje bara förvinner när man inser att man är alldeles själv.
nu får jag för första gången uppleva det stora minuset med att vara singel, ensamheten.
hela förra året var varenda helg uppbokad. antingen var jag i malmö eller så var johan här. om inte så jobbade jag. det fanns ingenting som hette sitta hemma och stirra in i väggen-helg.

och nu när jag har bott med magdi har jag hela tiden haft någon här. om vi har haft hemmahelg har vi ju haft det ihop. men nu har magdis åkt hem till jönköping och kommer inte tillbaka förrän efter jul.. det är inte roligt!
jag kan verkligen tycka att det är skönt att bara vara ensam ibland, men inte en hel helg, när jag inte ser något slut på det.. och det känns som ett sånt slöseri med en ledig helg. jag hade väl lika gärna kunnat jobba.
nej.. jag blir deppig på en sekund av sånt här.

man kan inte förstå att sverige räknas som ett litet land, när så många befinner sej så långt bort från mej att vi inte kan ses.
.............................

i det här läget hade jag med glädje tackat ja till en dejt med bonde söker fru-roger.
så då förstår ni ungefär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0