cause i´m worth it

välförtjänt hemmamys efter en hel dags traskande fram och tillbaka i regnet. passade på att klicka hem lite löshår också när jag ändå var på unna mig-humör. det är jag väldigt värd just i dag. jag vill inte gå och lägga mig i kväll, för när jag gör det är det här sommarlovet absolut slut. och det känns lite sorgligt.

hejdå m

gud vad det regnar i dag. det har verkligen regnat från att jag vaknade i morse tills nu utan ett enda litet uppehåll. (och då vakade jag väldigt tidigt eftersom jag var tvungen att gå upp och göra en pedikyr innan jag skulle till läkaren.) snacka om tråkigt sista sommarlovsdagsväder.

har varit hemma hos magdis en stund och tittat på när hon har packat sin cypernresväska och hjälpt henne att äta upp lite mat och godis. nu är det hennes tur att åka på semester och jag är faktiskt lite avis trots att jag just har kommit hem från min.

sedan har jag varit på stan och letat väska. jag har provat varenda konjaksfärgad väska i hela stockholm, men jag fastnar inte riktigt för någon. jobbigt dilemma.

nu ska jag möta upp lotta med vänner för en liten fredags-aw i regnet. är egentligen inte alls sugen på att gå ut och blöta ner skorna igen, men vill så gärna träffa lilla lotta så det får det vara värt.

sprucken fot

här har jag spenderat min morgon:

nu är foten undersökt och läkaren trodde på en liten spricka. läktid: cirka fyra veckor. fyra veckor. bye bye träning och bye bye mitt nya hälsosamma liv. min superhöst får starta i slutet av september istället för i tisdags.

jahapp.

en "fri belastning utan att överanstränga foten" var dock bara bra, till exempel en promenad till mataffären och tillbaka. så det kanske jag skulle göra. jag tycker synd om mig själv och vill ha lösgodis.

välkommen hem-kväll

en god sallad och te- och chokladmys med bella framför tvn. bra torsdagskväll.

nu ska jag och min fot sova, för i morgon ska vi upp ganska tidigt och gå till läkaren. wish us luck och att inget litet ben är brutet. det orkar vi inte.

lyckodag!

hittade min glossybox i brevlådan när jag var nere för att sortera skräp. fick massa bra grejer den här gången också. sammanlagt var allt i boxen värt mer än åttahundra kronor, så att betala 139 kronor i månaden känns ju väldigt värt.

hårfärgning på g

dags att bli blond(are) igen. det är verkligen en evighetsprocess att färga utväxten varje månad. det borde uppfinnas ett hårfärgspiller man kunde äta istället så att håret blev i önskad färg redan när det växte ut. varför har det inte uppfunnits än? den som kom på det hade troligtvis blivit fruktansvärt rik.

jag har projekt rensa ut här hemma, och har än så länge slängt nästan tio kassar med kläder, skor och konstiga saker jag har samlat på mig. det är en så himla skön känsla att bli av med saker man inte vill ha och få mer plats i lägenheten. jag längtar tills jag är helt färdig!

fika med två söta s

har haft en skön eftermiddag/kväll på kulturhusets tak med sara och sussi och massa fika. och massa sol. så himla härligt, sensommarlycka! kladdkakan var i och för sig absolut inte godkänd, snustorr och inte kladdig någonstans, så slå inte till på den om ni går dit. men i dag vägde sällskapet upp förstås.

jag har känt mig lite nedstämd och stressad sista tiden (antar att det är lite börja skolan-ångest nu när sommarlovet snart är slut) men att omge sig med vänner är verkligen den bästa medicinen. det hjälper nog mot nästan allt.

efter fikan haltade jag runt i affärer en stund och hittade en tröja på åhléns som kommer bli mitt nya höstfavoritplagg. var på väldigt gott humör när jag satte mig på bussen hem.

i morgon ska jag möta upp bella bus som anländer till stockholm efter en hel sommar på vift. ska bli så roligt att ses igen. innan dess ska jag hinna med att köpa en kjol på h&m, färga håret, dammsuga och städa. så om jag ska hinna med lite beautysleep också är det nog bäst att jag somnar ganska omgående.

puss och godnatt.

lovely day!

i dag fryser jag inte det minsta. sommaren verkar ha kommit tillbaka, i alla fall för en dag, och jag har suttit på mälarpaviljongens flytbrygga och nästan smält bort medans jag ätit lunch. perfekt med lite sol på min greklandsbränna också, vill ju inte att den ska försvinna riktigt än.

dagens minus är min onda fot. den har inte blivit ett dugg bättre trots att det har gått en hel vecka sedan jag gjorde illa den. jag börjar nästan misstänka att något är brutet där inuti. har bokat en läkartid på fredag, så tills dess får jag nog stå ut med haltandet.

nu ska jag ta mig ner i t-banan och åka in till stan för att möta upp sw och ss. onsdagsfika på uteservering med två söta före detta kollegor. mys!

lycka för miss lipgloss

vi surade förresten lite över att flygplatsen i grekland var så himla liten och att det inte fanns något starbucks, men sedan hittade vi något nästan lika bra - en victoria´s secret-avdelning i taxfreen!

jag köpte läppglans. såklart. =)

burr

vi är hemma. jag fryser!

kan inte förstå att det var i går jag låg och solade här vid poolen. en flygresa går nästan lite för snabbt. man hinner ju inte ställa om sig, och helt plötsligt sitter man hemma i sin trista lägenhet igen utan att man har fattat vad som egentligen hände.

flygresan hem gick i alla fall bra. var i och för sig ganska rädd, men vi landade välbehållna och det är ju faktiskt huvudsaken. vi flög med sas som man ju kan tro är ett rätt modernt flygbolag, men i stället för små tv-skärmar som visar vart planet befinner sig skickade piloten runt en karta där han hade markerat färdvägen för hand med en bläckpenna."skicka den bakåt mellan sätena så att alla får se" ropade flygvärdinnan ut. kändes lite som att vi var på skolresa.

kunde förstås inte låta bli att ta en bild... =)

i dag har jag ägnat min tid till massa tråkiga saker som att packa upp resväskan, tvätta, uträtta små ärenden och handa hem mat. och en rolig sak - fika med waccis på favoritfiket. så mysigt med lite kompisprat. egentligen hade det ju bara gått en vecka sedan vi sågs sist, men det var ändå himla mycket prat att ta igen.

hejdå halkidiki!

det känns sådär att åka hem i dag, men what to do.. ses snart stockholm!

festnatt

i går:

partysystrar.

nu har vi testat på utelivet på riktigt, och vi hade en jätterolig kväll! vi hann gå in på två olika ställen, dansa till massa bra musik och dricka väldigt många shots. vi kom hem klockan fem i morse och fick då ett varsitt grönt äpple av en av hotellägarna (fråga mig inte varför). systerkvällar är bra kvällar.

i dag:

bakissystrar.

jag mår verkligen fruktansvärt i dag, och att det har varit 36 grader i skuggan har inte direkt mildrat baksmällan. satte oss i skuggan och beställde in så många olika rätter att servitören nästan inte lät oss beställa mer. ändå är jag redan hungrig igen. mat är verkligen det enda som hjälper dagen efter. och treo såklart.

nu ska vi sova en stund och sedan gå ut och äta den här resans allra sista middag. det känns så sorgligt, jag vill absolut inte lämna det här lilla paradiset och åka hem till hösten och min spindellägenhet. borta bra men hemma bäst stämmer absolut inte i min värld. kanske är det ett tecken på att jag borde skaffa ett annat hem. ett spindelfritt och med hemma bäst-känsla.

sol, sol, sol!

vi har haft en härlig stranddag i dag igen. det är fortfarande lika jättevarmt både i luften och i vattnet, och jag har inte sett ett enda moln på himlen den här dagen heller. jag vill aldrig åka hem!

nu har vi duschat och ska ha en liten siesta innan vi börjar fixa oss för mat och utgång. i onsdags när vi skulle testa utelivet hittade vi ju bara några barer, men nu har vi fått en noggrann vägbeskrivning tlil massa nattklubbar som ska vara bra. så i kväll borde inget kunna hindra oss från att slå klackarna i taket. eller de platta sandalerna då, för den som har en ond fot.

en liten havstur

när jag är på semester brukar jag alltid vilja boka en båtutflykt det första jag gör, tycker det är så skönt att ha en dag inplanerad och jag älskar att vara ute på sjön. just den här båttrippen var väl inte exakt så kul som vi hade förväntat oss, men vi hade i alla fall en härlig dag med sol och bad, god glass och iskaffe.

härlig strand, båten vi åkte med, en liten fiskeby och en snygg syster.

lunchen som ingick... kan väl säga så mycket som att det inte var den bästa måltiden hittills den här resan (och att det var himla tur att det fanns glass att köpa på nästa utflyktsstopp).

en iskall frappe - mitt nya bästa!

nu ska kläder och lite smink på och vi ska gå ut och äta. eller halta för min del då.

godnatt från grekland

hade förresten en mysig kväll i går. hittade ingen direkt nattklubb, men i alla fall en liten bargata där vi satt och tittade på folk en stund.

i kväll har vi haft en lugnkväll och ätit på hotellet. jag kunde ju inte gå så mycket längre på grund av ond fot. men hotellrestaurangen är så himla mysig så man tröttnar verkligen inte. god mat och världens finaste utsikt. nu ska vi sova tidigt, för i morgon blir vi upphämtade kvart över åtta för att åka på båtutflykt. ska bli så roligt!

skadad i paradiset

har haft en härlig pooldag i dag igen. varmt varmt varmt och inte ett enda litet moln på himlen.

tyvärr skedde en liten olycka i natt som har förstört mitt semesterlyckorus lite för tillfället. jag drömde en mardröm och kastade mig ur hotellsängen i sömnen, och lyckades landa väldigt tokigt på min högerfot. maja vaknade av en duns och jag av en fruktansvärd smärta. nu verkar foten vara väldigt stukad och jag har fått halta fram längs poolen hela dagen och varje steg känns som tusen knivar som skär in i skelettet. halvkul.

som tur är har jag med mig mina träningsskor som känns lite skönare att gå i och underlättar haltandet en aning, så de har fått matcha min bikini i dag. synd att jag inte hade med mig en rullator också.

hello beach

i dag har vi legat på stranden nedanför oss hela dagen. helt underbart, men alldeles vindstilla och inte ett moln på himlen, så det har varit så varmt att vi nästan har smält bort. därför har vi legat i vattnet flera timmar i sträck och nu är jag skrynklig som ett litet torkat russin.

after beach med en varsin frappuchino vid inomhuspoolen. svalt och skönt!

nu har vi nagellacksmålning på balkongen, och snart ska vi gå och äta fiskbuffét i hotellrestaurangen. i kväll är det utelivstestande som står på semesterschemat. yey!

skön start på dagen

har varit och frukostat på hotellets mysiga restaurang, och nu sitter jag och väntar på att gymmet ska öppna så jag hinner träna en liten stund innan jag springer bort till stranden. otåliga lillasyster ligger redan där och solar. vi är väldigt lika på många sätt, men just när det kommer till tempo blev det visst lite skillnad på oss.

det är så varmt så vi nästan smälter bort här, men värme är ju inte direkt något man blivit bortskämd med annars i sommar, så jag gnäller inte det minsta lilla. och som tur är har vi ju ac på rummet.

pooldag

två systrar är redo för restaurangbesök efter en skön pooldag. lovely semester!

hej halkidiki!

vi är framme och har hamnat i ett sött litet paradis. hotellet är familjeägt och hur mysigt som helst, och vädret är underbart, hot hot hot! känner redan nu att jag vill stanna här för alltid.

ready to fly

i alla fall är väskan det. mitt psyke också snart, förhoppningsvis.

ses snart lilla grekland!

nya älsklingar

köpte med mig en present till mig själv innan jag loggade ut från jobbet i kväll. ett par röda spetssolglasögon från dolce & gabbanas lace collection. på rea. me like a lot.

nu ska jag packa ner dem i min stora resväska, för i morgon åker vi på semester ihop. jag är egentligen överlycklig, men just nu tror jag att mina gamla flygrädslenerver har börjat spöka lite och jag känner mig lite eländig. men i morgon när vi är framme kommer jag antagligen skutta av lycka. utlandssemester är exakt vad som behövs i mitt iv just nu. lugn och ro och lite sol.

roses are red

startade igång min gamla dator och hittade massa bilder jag inte sett på tusen år. (eller åtminstone två.) nu är jag fotosugen igen, och kanske mest på att lära mig fota själv.

foto: klas falk

less på livet och rädd i mitt eget hem

i dag är en surdag. allt känns tråkigt och jobbigt och jag är irriterad på allt och alla. jag känner mig meningslös. men jag antar att man måste känna så ibland.

har ändå lyckats ta mig igenom en lång dag på jobbet, och nu på kvällen har jag varit hemma hos maja. hon var inte heller på topphumör så vi har haft en sur systerkväll tillsammans. och ätit lite mer än vi borde.

tror att spindelbesöket i går har bidragit ganska mycket till det dåliga humöret. har sovit fruktansvärt dåligt i natt och vaknat upp av spindelmardrömmar flera gånger. nu har jag smugit omkring som en privatdetektiv här hemma i jakt på resten av spindelfamiljen, men har som tur är inte hittat någon mer medlem. än. har också försökt googla på "hur högt klättrar spindlar på husfasader" och "var i lägenheten trivs spindlar bäst". utan något jättegivande resultat dock. usch. det är verkligen tur att vi åker till grekland på måndag, för just nu känns det hemskt att bo här.

i morgon blir det regn

i alla fall om väderguden rättar sig efter dödade spindlar.

den här fruktansvärda skapelsen kom framspringandes över mitt golv nu när jag kom hem, och jag är fortfarande i chock och väldigt tveksam över om jag kommer kunna sova ens en liten minut i natt. som tur var hade jag en cillit bang klorrengöring till hands (som tydligen hjälper mot allt). men nu ser jag inbillade spindlar i ögonvrån och känner spindelväv över hela kroppen, och jag är bara en hårsmån från att ringa mamma och gråta.

vad liten man blir i sådana här situationer. känner seriöst att jag vill flytta nu.

morgonpigg

mitt alarm ringde så tidigt i morse (närmare bestämt klockan åtta) att jag inte trodde att det var sant. men det var det, och jag tvingade mig upp ur sängen för att gå till itrim och träna. nu har jag avklarat veckans sista träningspass och det ska firas med en kusin- och systerfika i stan. slurp!

kompiseftermiddag

efter att vi hade gått loss och testat varenda väska inne i mmj-butiken hamnade vi på espresso house. förstås. tror inte att jag någonsin kommer kunna tröttna på deras kaffe. (eller chokladbollar för den delen...) självklart blev jag jätteväskköpsugen efter allt provande och klämmande på alla nya modeller, men jag har strängt förbjudit mig själv att ens tänka tanken.

sedan gick jag hem med himlen i min favoritfärg framför mig. nu längtar jag faktiskt efter hösten. det känns lite mysigt att det blir mörkt tidigare på kvällarna nu, och jag ser fram emot te och tända ljus, nya stövlar och höstkläder.

almost done!

nu har jag tränat, diskat, ätit och sorterat tvätt. har bara en tråkig sak kvar - gå igenom högen av post som vuxit sig större och större de senaste dagarna. varför kan inte alla företag använda sig av mejl? sprätta upp kuvert måste ju vara det tradigaste som finns. och ännu värre, gå ut med de överblivna resterna till pappersinsamlingen. så tråkigt så tråkigt så tråkigt.

men när jag har klarat av detta väntar en liten belöning. ett besök i väskparadiset med waccis. jag längtar, nästan lika mycket som jag längtar till grekland.

utebio och greklandslängtan

i går hade jag en skön sommarlovsdag och gjorde nästan ingenting. sov bort halva dagen, var och tränade på itrim och var sedan på mysig utomhusbio i rålis på kvällen. filmen (pans labyrint) var i och för sig bland det värsta jag sett och det är ett under att jag lyckades sova utan mardrömmar i natt. men själva konceptet var ju mysigt.

nu ska jag springa iväg och träna igen. har en gratis träningsvecka på itrim den här veckan, så känner att jag måste passa på att träna varje dag jag är ledig.

har förresten glömt att berätta att maja och jag har bokat resa till grekland nu (eller ja, maja har hittat resan och bokat och jag har betalt för min del. men jag litar på att det kommer bli hur bra som helst). vi åker på måndag och det ska bli alldeles underbart. jag längtar efter hotellfrukost, poolbad och greksallad!

en sådan kväll

..då det behövs glass. mycket glass.

har i alla fall varit världens duktigaste och diskat, packat upp väskan och tvättat. så jag var väldigt värd varenda sked.

kungsholmen runt och systerfika

vi gick ett varv runt vår lilla ö och satte oss sedan och fikade i solen och med kaffe och kolasnittar. fy vad skönt det är att vara ledig. underbart.

nu sa jag dock göra något som inte alls är underbart. packa upp min resväska och tvätta. det måste verkligen vara det tråkigaste som finns.

morgon

startar min tisdag med agnes och massa kaffe. snart ska jag byta om till träningskläder och gå ut och powerwalka med min lilla syster som jag inte sett på en hel vecka. alldeles för lång tid att vara i från varandra. systerabstinens!

hej stockholm jag är hemma nu!

har haft det hur bra som helst under min semestervecka, men känslan av att sätta nyckeln i låset till sin egen ytterdörr är alltid underbar. vad glad jag är för min lägenhet! den må vara pytteliten, men just nu känns den som den bästa platsen på jorden.

nu är jag ledig fram till lördag och har än så länge ingenting alls inplanerat förutom lite träning och fikor på stan. så skönt så skönt så skönt.

årets första

har glömt att berätta en viktig semesterdetalj - jag tog faktiskt årets första svenska dopp i förrgår när vi låg på stranden i falkenberg. det var inte jätteskönt och jag tog bara ett halvt simtag, men jag är väldigt stolt ändå.

i dag har jag följt med mamma och tränat bollcore och pilates på hennes gym. jätteskönt, och jag känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk i morgon. i kväll åker jag hem. home sweet stockholm.

nyköping

semester is over och jag har landat hemma hos mamma och pappa i nyköping. har sagt hejdå till magdis som åkte vidare till stockholm med tåget, kändes lite sorgligt. vi har haft så mysigt och jag kommer sakna att ha sällskap och någon att prata med dygnet runt. man vänjer sig så snabbt.

men riktigt än är jag inte tillbaka i ensamheten. har ätit en mysig middag och druckit ett glas rödvin med mamma och pappa, och sedan har mamma och jag suttit i uterummet och bara pratat i flera timmar. mys.

godis godis godis

var så godissugen att jag var tvungen att köpa tre olika påsar att ha till filmen. nu har jag ätit så mycket att all träning under semestern nog är ganska bortblåst. men men. är det filmkväll så är det.

nu är det sovdags. i morgon åker vi sista biten till nyköping och lämnar av vårt rullande hem, och sedan är semestern slut. ska bli skönt att komma hem och få sova i sin egen säng igen, men det känns ändå lite trist att veckan redan är över.

semesterbilder

vi hamnade på en mysig men lite udda restaurang i går.

fick först vänta på maten lite föör länge...

men till slut kom den in och var alldeles himmelsk.

leendena på plats igen!

sedan började ett rockband spela på högsta volym inne i restaurangen, så vi flydde och fick improvisera efterrätten själva hemma i stället. inte vad jag hade tänkt riktigt, men det blev bra ändå.

i dag: strand igen!

nu är jag lite lätt tomatröd efter dagens pressande, men hellre det än vit som ett lakan som jag var innan. nu är vi hemma hos magdis föräldrar i jönköping igen. vi har fått god middag och nu är det filmtime. lugn och skön lördagskväll - precis vad vi orkar med just nu.

sommar i sinne, bada inne

i går:

kalas! vår leffeskväll blev äntligen av och vi hade roligt!

i dag:

kände oss mätta på halmstad när vi vaknade i morse, så checkade ut från campingen och susade till falkenberg i stället. ingen sol i sikte så det var inte rikigt läge för stranden, men vi ville ju inte gärna åka hem från semestern utan att ha badat. så då kom vi på detta:

vi har tränat, simmat, ångbastat och gjort ansiktsmasker. den som trodde att man blev ofräsch av att campa hade fel, vi är renare än någonsin! nu ska vi ut och äta på restaurang. jag har kollat upp menyn i förväg på min iphone och har redan bestämt vilken efterrätt jag ska välja. ska bli så gott, hela min kropp skriker efter mat (och choklad).

hello beach

fin väg ner till stranden.

sol plus sand. lycka!

kaffe och glass. perfekt semesterdag!

nu har vi duschat och grillat och sitter inne i bilen med ett varsitt glas vin och lite godis. i kväll gör vi ett nytt försök att testa leffes, för gårdagens planer gick inte riktigt som vi tänkt.

först slocknade grillen innan vi hann lägga på laxen, och sen när vi var helt iordninggjorda och hade fått ner vårt första glas vin visade det sig att leffes inte har öppet på onsdagar. lite snopet (och lite oplanerade tjejer). vi satte oss på en buss in till halmstad och letade upp ett litet uteställe där i stället, så det blev en helt okej kväll i alla fall. men i kväll gör vi om och gör rätt!

äntligen äntligen sol!

åh vad vi är värda det efter allt regnande! nu har vi brett ut våra filtar i sanden, satt på bra musik på iphonen och lagt oss tillrätta. tänker stanna här tills det blir natt. typ.

halmstad

fortfarande regn, regn, regn så långt ögat kan nå.

så i dag har vi spenderat vår dag i affärer inne i halmstad i stället för på stranden i tylösand. funkar ju det med. har ätit en god lunch på espresso house och provat nästan varenda klädesplagg i varenda affär, men hittade faktiskt ingenting förutom en liten ring från h&m.

nu har vi parkerat oss på tylösands camping, och ska snart starta igång vår engångsgrill och lägga på våra laxbitar. i kväll ska vi ha vinkväll och sedan testa leffes, utestället som ligger här precis vid stranden. pepp!

grännagirls

vi har haft en mysig första semesterdag ute på vägarna. i och för sig har det regnat nästan oavbrutet hela dagen, men just när vi var i gränna var det strålande sol så vi kunde sätta oss och fika på en uteservering. nappade på erbjudandet att köpa sex påsar polkagrisar till priset av fyra, så nu har vi godis till resten av resan. bra!

nu är vi framme vid vårt slutmål, halmstad. har varit ute och druckit ett glas vin och nu ska vi krypa ner i en varsin husbilssäng och sova. mys!

semestertjej on her way

måndag är lika med semester. jag har packat min resväska så proppfull att den troligtvis väger mer än jag själv (jag verkligen försökte vara hård och sålla ur, men det var svårt och tydligen behövs det minst sju par skor för en husbilssemester i sverige, för jag kunde omöjligt välja bort något av paren). tur att resväskor har hjul nu för tiden.

vi har börjat semestern med en familjedag och har först varit hemma i nyköping på fika och husbilslektion, och nu har vi ätit kräftor och haft tvmys hemma hos magdis föräldrar i jönköping. i morgon ska vi till gränna. jag har sett hur de tillverkar polkagrisar tusen gånger förut men tycker att det ska bli lika roligt och spännande ändå.

semesterguden verkar tyvärr ha tagit fel på vår väderbeställning, men förhoppingsvis hinner det rätta till sig under veckan. jag håller tummarna.

kalaskväll

det blev en bra dag och kväll i går trots att jag inte var på så bra humör från början. i bland hjälper det riktigt bra att stå i butiken och tvingas vara på gott humör och tänka på något annat.

på kvällen var vi på en fest här på kungsholmen. nära och bra, och massa trevligt folk.

nu har jag jobbat min sista dag på ganska länge, så nu har jag bara två stora s framför mig - sommarlov och semester. så himla skönt!

lika bra

- what can i buy you girls to drink?
- you can choose!

- i didn´t know which juice you wanted, so i took orange juice.
- ...?

men det var nog lika bra att sista drinken var alkoholfri. god var den också.

nu: sova.
i morgon: jobb.
sen: semester!

en ledsen linnea

den här helgen har inte alls fått någon toppstart, och just nu känner jag bara för att krypa djupt in under täcket i min säng och stanna där väldigt länge. det första ska jag i och för sig göra nu på en gång, men tyvärr ringer mitt alarm om sju små timmar och då är det dags att gå upp och åka in till stan och ställa sig i butiken och le igen.

just nu känns det minst sagt sådär...

kärlek på jobbet

har förälskat mig i de här guldiga bågarna från gucci, och snart kommer de att vara mina bara mina. har faktiskt inte köpt ett enda par solisar hittills i år, så känner att jag är lite extra värd ett par just nu. eller kanske två.

grannmys

har suttit på balkongen och druckit vin och haft lite granntalk med anna. mys - jag älskar att ha en vän som bor i samma hus, det är så himla lyxigt.

rött orange och gult. början på regnbågen och min nya favoritfärgkombination.

i morgon har jag nöjet att jobba ett tio till åtta-pass igen. men det är min sista vardag innan jag slutar för den här sommaren, och efteråt ska vi på aw. så jag ska nog överleva ändå.

det är ju trots allt sommar...

träningspass avklarat! det kändes bra, så jag tror att det kan vara något för mig. nu har jag bättrat på det hälsosamma genom att äta världens nyttigaste middag - laxbugare med avokado, tomat och aioli.

men nu ska jag riva ner det med ett par glas vin. det är inte klokt hur mycket vin jag har druckit den här sommaren, och det är inte klokt hur mycket mer jag kommer hinna få i mig innan det blir höst. men det är ju trots allt bara sommar en gång om året, så vad ska man göra..?

sunny

nu är naglarna gula och jag är förhoppningsvis en liten nyans brunare än i morse. hornsbergs strand är min nya favoritplats, jag skulle vilja slå upp ett tält och bo där jämt.

nu ska jag till itrim på introduktionspass. peppad till tusen!

miss busy

i går hade jag en fullspäckad dag som innehöll bland annat försovning, ett tiotimmars jobbpass och en tapas- (of course - vad annars?) och sangriakväll. var helt slut när jag kom innanför min egen ytterdörr på kvällen och har sovit i hela elva timmar i natt. välbehövligt.

så i dag är jag ovanligt pigg och dessutom ledig. har startat dagen med mitt underbara bryggkaffe och madonna på högsta volym, och nu ska jag springa ut och lägga mig på en filt i gräset och måla naglarna gula.
tre små jobbdagar kvar - sedan semester! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)