liten och sjuk

givetvis blev jag sjuk samma sekund som planet landade hemma i sverige igen. min vanliga rese-otur. annars är jag aldrig sjuk, men flygresor och miljöombyten verkar vara mer än vad mitt immunförsvar klarar av.

i dag har jag till och med varit hemma från jobbet, för första gången sedan jag började jobba extra för tre år sedan. nu sitter jag och dricker en bli frisk-dryck som mamma tipsat om; kokhett vatten med några bitar ingefära, en halv pressad lime och en matsked honung. hoppas att den gör underverk så jag är piggare i morgon.

tänkte lägga upp några bilder från min och majas semester, bäst att passa på nu när jag ändå är hemma och är sjuk och har tid =)

bogatell beach. härlig strand! (förutom det lilla minuset att det gick omkring duvor i sanden...)

sangria sangria sangria!

tapas i mysiga hamnen.

semester ♥

gamla stan. mysiga små gränder att "get lost in" som hotellreceptionisten sa.

tapas ♥ kan inte tänka mig ett land med godare matkultur än spanien.

kalaskväll på lyxhotell! nästa gång jag kommer till barcelona vill jag bo på w hotel. man kan åtminstone alltid drömma....

tunnelbaneturister. det var ganska långa avstånd mellan allt - stranden, turistgatan och shoppingen, så vi köpte buss och t-banekort och lärde oss systemet ganska snabbt. och kände oss som äkta barcelonabor.

jag är jättenöjd med resan. maja och jag är ju mest vana vid charter, som jag i och för sig älskar, men den här gången var det roligt att vara i en storstad och kunna göra lite annat än att bara sola och bada. vill definitivt åka tillbaka igen!

i love barcelona

vi har det fortfarande jättebra här. solar och badar, shoppar (men bara lite eftersom jag är världens fattigaste) och äter massa tapas.

jag har lyckats fastna i boken alla pratar om. jag trodde inte den skulle vara i min smak, men där hade jag fel, haha.

lyckodag

här kommer barcelona-hälsningar från en väldigt belåten linnea.

maja och jag flög hit jättetidigt imorse. landade klockan tio och har hittills haft en underbar dag, staden är hur fin och mysig som helst. flygandet gick helt okej faktiskt, var rädd i starten men sedan lyckades jag somna och när jag vaknade var vi nästan framme. hotellet är fint och ligger mitt i stan, så skönt.

nu ska vi sova lite och sen gå ut och äta och se oss omkring. och dricka rosa sangria :)

hej igen

jag är hemma igen efter en par dagars nyköpings-semester hemma hos mamma och pappa. jag har blivit ompysslad och myst med djuren och lillasyster.

vi förlorade "vår" lägenhet som vi budat på i en och en halv veckas tid nu. känns lite sorgligt, för i mitt huvud hade vi redan flyttat in, älskade den verkligen. men som alla säger - det kommer flera. klart det gör!

och det finns ingen anledning att vara ledsen, för i dag firar jag och c ett år tillsammans! ett helt år, och ett alldeles underbart sådant.

nummer 19.

<3 tack för tolv underbara månader!

sista jobbveckan börjar nu

har haft en härlig start på veckan med tre lediga dagar på raken. underbart - så vill jag ha det jämt (och snart kommer det vara så jämt, i alla fall för ett litet tag, för det här är min sista jobbvecka!).

bland annat har jag sysselsatt mig med det här:

tagit årets första svenska dopp vid kristinebergs klippor. förstår inte att jag väntade så länge - vattnet var inte ens kallt.

lillasyster var med, förstås =)

och så har jag träffat sara. vi hade inte hunnit ses på flera veckor, så vi slog på stort och firade med en lyx-frödinges och jordgubbar. lovely!

förutom det har jag och c lagt vårt första gemensamma lägenhetsbud. känns så spännande. än så länge har det inte hänt så mycket, men vi håller alla tummar vi kan.

nu ska jag sova. i morgon är det jobb och efter det, hör och häpna, fest. har knappt gått i högklackat på hela sommaren så nu är det verkligen dags.

systerkväll

i går hade jag och maja syster-fredagsmys och sleep over. vi startade med mat och lite rosé hemma hos oss, och sen gick vi och drack en varsin drink på mälarpaviljongen. vi skulle upp och jobba i dag båda två, så det var alldeles lagom att bara ta en drink och få se lite folk en stund innan vi gick hem och sov.

vi testade ett nytt rosévin med bara fem procent alkohol. väldigt smart om man vill festa till det lite kvällen innan en jobbdag. inte riktigt samma smak som ett "normalstarkt" vin, men helt okej enligt oss.

mysiga mälarpaviljongen med snygga regnbågsfärger. tyvärr missade jag pride-tåget på dagen eftersom jag jobbade, som vanligt.

sen gick vi hem och myste med esmeralda. jag hade glömt bort hur det är att sova med en katt. kände mig inte helt nöjd när hon började trampa mig i ansiktet i morse när hon tyckte att jag skulle vakna...

frukostbild. så mysigt att äta frukost någon annanstans än hemma hos sig själv.

nu ska jag gå och lägga mig och längta efter c. han har jobbat natt hela helgen så vi har i stort sett inte setts alls. känns så tomt här hemma, så jag längtar verkligen tills i morgon när allt blir som vanligt igen. dessutom är jag ledig tre dagar nu. underbart.

puss och natti.

perfekt dag

att jag är ledig och att det är soligt sommarväder ute är en kombo som inte inträffar speciellt ofta. men plötsligt händer det som man brukar säga, och i dag var det dags!

när jag hade masat mig upp ur sängen i morse och dragit upp mörkläggningsgardinerna möttes jag av detta:

sol. jihooo!

sen fortsatte jag dagen så här:

frukost med härlig utsikt.

träning (japp, det hälsosamma livet pågår fortfarande)...

... med denna snygga man.

och sedan lunch och jordgubbar på en filt i gräset.

nöjd tjej!

i kväll har jag haft ensam hemmakväll. c jobbar natt och jag har fixat med lite nödvändigheter. lagat mat, färgat håret, städat lite och målat naglarna (och okej, ätit en ben & jerry´s...), så nu är jag förberedd för ännu en jobbhelg i gallerian.