liten och sjuk

 
givetvis blev jag sjuk samma sekund som planet landade hemma i sverige igen. min vanliga rese-otur. annars är jag aldrig sjuk, men flygresor och miljöombyten verkar vara mer än vad mitt immunförsvar klarar av.
 
i dag har jag till och med varit hemma från jobbet, för första gången sedan jag började jobba extra för tre år sedan. nu sitter jag och dricker en bli frisk-dryck som mamma tipsat om; kokhett vatten med några bitar ingefära, en halv pressad lime och en matsked honung. hoppas att den gör underverk så jag är piggare i morgon.
 
tänkte lägga upp några bilder från min och majas semester, bäst att passa på nu när jag ändå är hemma och är sjuk och har tid =)
 
bogatell beach. härlig strand! (förutom det lilla minuset att det gick omkring duvor i sanden...)
 
sangria sangria sangria!
 
tapas i mysiga hamnen.
 
semester ♥
 
gamla stan. mysiga små gränder att "get lost in" som hotellreceptionisten sa.
 
tapas ♥ kan inte tänka mig ett land med godare matkultur än spanien.
 
 
kalaskväll på lyxhotell! nästa gång jag kommer till barcelona vill jag bo på w hotel. man kan åtminstone alltid drömma....
 
tunnelbaneturister. det var ganska långa avstånd mellan allt - stranden, turistgatan och shoppingen, så vi köpte buss och t-banekort och lärde oss systemet ganska snabbt. och kände oss som äkta barcelonabor.

jag är jättenöjd med resan. maja och jag är ju mest vana vid charter, som jag i och för sig älskar, men den här gången var det roligt att vara i en storstad och kunna göra lite annat än att bara sola och bada. vill definitivt åka tillbaka igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0