systerkväll

 
i går hade jag och maja syster-fredagsmys och sleep over. vi startade med mat och lite rosé hemma hos oss, och sen gick vi och drack en varsin drink på mälarpaviljongen. vi skulle upp och jobba i dag båda två, så det var alldeles lagom att bara ta en drink och få se lite folk en stund innan vi gick hem och sov.
 
vi testade ett nytt rosévin med bara fem procent alkohol. väldigt smart om man vill festa till det lite kvällen innan en jobbdag. inte riktigt samma smak som ett "normalstarkt" vin, men helt okej enligt oss.
 
mysiga mälarpaviljongen med snygga regnbågsfärger. tyvärr missade jag pride-tåget på dagen eftersom jag jobbade, som vanligt.
 
sen gick vi hem och myste med esmeralda. jag hade glömt bort hur det är att sova med en katt. kände mig inte helt nöjd när hon började trampa mig i ansiktet i morse när hon tyckte att jag skulle vakna...
 
frukostbild. så mysigt att äta frukost någon annanstans än hemma hos sig själv.
 
nu ska jag gå och lägga mig och längta efter c. han har jobbat natt hela helgen så vi har i stort sett inte setts alls. känns så tomt här hemma, så jag längtar verkligen tills i morgon när allt blir som vanligt igen. dessutom är jag ledig tre dagar nu. underbart.
 
puss och natti.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0