this cold world


varför är det så kallt?
vad tjänar det till, vem blir egentligen lycklig av det här vädret?
jag vet inte hur många gånger jag glatt tagit fram min jeansjacka den här våren, för att nästa dag hänga tillbaks den längst in i garderoben och ge upp för vinterjackan igen.
jag kan verkligen inte minnas att det varit så här alla andra vårar jag levt.
men det kanske det har. jag kanske bara har förträngt det.

men please.. ge mej sommar nu!


här är det sommar och jag badar i vinterviken.
vinterviken ger mej en liten klump i magen, för jag har så starka minnen därifrån.
bra minnen och sorgliga minnen.

ibland undrar jag vem det är som styr över mej och mitt liv.
om det finns en riktig mening med allting, eller om det bara är en lek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0