weekend a´la linnea


jag har haft en lugn och skön och väldigt bra helg.
i fredags hade jag lillasyster som nattgäst och jag passade på att äta upp nästan en hel kladdkaka själv. bra jobbat. men man kan inte sluta, frödinges kladdkaka är så perfekt. alldeles kladdig i mitten. jag hade kunnat leva på bara den om jag fick!


slurp!

igår var det jobblördag. en jobblördag utan en enda andningspaus. lönehelg och solväder slår aldrig fel, och gallerian var så full med folk så att man kunde missta det för en rockkonsert i globen. och jag fick sälja solglasögon som aldrig förr!
sen fick jag finbesök av emelie, som jag inte träffat på över ett år.
det är ofta så med oss, att vi säger att vi ska ses oftare men så kommer det annat emellan hela tiden och så har det plötsligt gått ett år. men så när vi väl träffas är allt precis som vanligt och det känns som att vi sågs igår. vi kommer alltid att vara vänner, det bara vet man.

och jag har fått lite inspiration. det kanske är lokförare jag ska bli?


idag ska jag träna, sola, köpa nytt smink och eventuellt träffa maja lite innan hon överger stockholm. sola står egentligen först på listan, för det är ett stort måste. jag är så blek just nu att jag lätt kan misstas för en död människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0