decemberhelg


det blev en bra kväll igår.
julbordet var gott och jag har ätit hummer för första gången i mitt liv.
efteråt mötte jag upp anna och magdis på soap, och fick mitt dansa-hela-natten precis som jag önskade mej. lillasyster kom dit en stund också, så jag fick umgås med nästan alla mina favoriter under en och samma kväll.

idag har också varit bra.
jag har fikat med en söt sara på café fix. vintermys på hög nivå, med massa massa prat och kaffe. och pannacotta till mej.
och så har jag varit rädd för självmordsbombare förstås.
det känns inte ett dugg bra.
jag som redan innan detta har varit överdrivet orolig för terrorattacker, och minst en gång i veckan bytt tunnelbanevagn för att jag misstänkt att någon man med läskigt utseende och ryggsäck ska spränga sej själv i bitar...
hur ska det bli nu?
nu kan jag ju inte försöka intala mej själv att jag är löjlig, för det har ju faktiskt hänt.

usch. det är nästan så att jag vill flytta härifrån.
det är en sån hemsk känsla att inte känna sej trygg.
jag får väl se om det här går över. annars får jag börja leta boende i ödemarken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0