en guidad tur i mitt hus


bara för att jag hade jättebråttom hem från jobbet idag kom det in tusen kunder i butiken precis innan vi skulle börja dra igen glasdörrarna.
det är så självklart. som att någon där uppe ser en och bara vill vara elak. och givetvis är den sista grejen jag ska ta hand om, bara ett par minuter i sju, en riktig krångelgrej.
en mardröm med kassaretur, presentkort och rabatter där ingenting ville stämma.
det bara snurrade i huvudet och det kändes som att hjärnan riktigt vände sej ut och in.
jag stressade och jag svettades och fick nästan hjärtklappning.

men jag lyckades ändå hinna hem till den guidade turen i mitt hus som jag så gärna ville gå med på. jag kom springande precis när den lilla klungan hade börjat gå. det var kul att få se lite vad som egentligen finns i huset, och roligt att få träffa några av mina grannar.

bl.a finns en mysig liten bastu..

och så blev vi visade en festlokal och en fin liten takterass där man kan grilla på somrarna.


tjejen som guidade oss bodde på samma våning som jag, så när vi gått rundan klart frågade jag henne om hon visste något om min skrikande granne. hon visste mer än vad hon ville säga, det såg jag direkt. men hon sa att hon förstod att jag stördes av oljudet.

"det är inte det att jag blir störd. jag blir
rädd!", säger jag och lägger båda händerna över bröstet, så att hon verkligen ska förstå mitt problem.
"jaa.. vi finns här och stöttar dej.." svarar hon lite tveksamt.
det kändes lite som att hon tyckte att det var jag som borde söka hjälp och inte grannen.

hmm. jag kanske är lite dramatisk.
men jag tänker inte släppa det här förrän jag vet vem det är.
ingen ska ha rätt att skrämma mej i min egen lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0