vilse


den här helgen börjar lida mot sitt slut, och jag sitter här hemma igen med huvudvärk och illamående.
man kanske inte borde kasta bort halva sin helg på att vara bakis. man borde vara pigg och stark och vara ute och njuta av sin lediga dag. det är ju dyrbar tid.
men samtidigt är det så himla roligt att festa, och man vill ju inte missa veckans enda partytillfälle heller...
det är svårt. vad är egentligen mest värt?

jag är hungrig och sugen på massa saker som jag inte har hemma.
jag gick vilse inne på daglivs förut. hittade inte det jag ville ha, så till slut tröttnade jag och köpte hem helt andra saker istället. det blev ganska fel.
till exempel köpte jag hem pasta och ingredienserna till köttfärssås.
precis som om jag skulle orka laga det nu. what a joke.

jag är lite vilse i mitt huvud också. 
tankarna går på högvarv men jag kommer inte fram till någonting.
jag skulle vilja veta hur allting hänger ihop. hur saker från förr påverkar mej idag. nu.
varför jag gör som jag gör och väljer som jag väljer.
varför jag hamnade just här.
beror allting på ödet, eller är det så att vissa människor helt enkelt väljer att ta den krångliga vägen i livet istället för den lätta?

nu låter det som att jag är helt deppig, men så är det inte. verkligen inte.
det är bara massa saker jag har i huvudet och som jag skulle vilja ha ett svar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0