nyköping. min hemstad.


efter en 50 mil lång husbilsresa har jag landat i soffan hemma hos mina föräldrar.
det är inte ofta jag kommer hit, trots att det bara är 10 mil mellan nyköping och stockholm.
men nu är jag här.

och nu känns det litegrann som att semestern plötsligt har tagit slut.
trots att jag inte börjar jobba igen förrän på onsdag och alltså har fyra hela semesterdagar kvar, känns det som att ju närmre mitt hem jag kommer, desto mer kommer min vardag ifatt mej. alla allvarliga och viktiga tankar börjar klumpa ihop sej i mitt huvud.
vad ska jag göra i höst, och vad är det egentligen jag vill med mitt liv?
vissa människor verkar ha någon sorts kall, dom vet vad dom vill uppnå och kämpar sedan för att nå sitt mål. i mitt liv finns inget sådant mål. det finns bara virr och snurr och tusen luddiga idéer som byts ut mot helt nya varje dag. varför är jag sån?

jag har verkligen ingen aning.



men nu ska jag sova. jag hoppas att jag är klokare imorrn, då är jag ju åtminstone en dag äldre.

puss och godnatt.


förresten..
grattis världens finaste syster som köpt en alldeles egen lägenhet idag!
det är du så värd!
och det bästa av allt är att den ligger på kungsholmen, på promenadavstånd från mej.
en bättre granne än så kan man ju knappast önska sej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0