bästa idag


jag älskar den här låten!



jag lyssnar på den och dansar omkring i min lägenhet istället för att plugga.

eller plugga och plugga, jag ska försöka förbereda mej så gott jag kan till ett test jag ska göra imorrn, för en av utbildningarna jag sökt. ett tips var att plugga på samhällskunskap inom europa. någonting sådant.
jag kan inte ens tänka mej vad det skulle kunna vara för typ av kunskap.
det var också väldigt meriterande att komma från en annan kultur än sverige.

"om du t. ex kommer från iran så är ju det ett stort plus",
sa han som intervjuade mej på telefon idag. eftersom jag heter linnea i förnamn kändes det som en rätt dum grej att säga. "eller om du så bara kommer från finland så är ju det bättre än ingenting". "ehh nej. jag är helt svensk. och jag har aldrig bott någon annanstans".

så där sjönk väl min chans att komma in ganska mycket verkade det som.
160 sökande och 30 som kommer in. och jag är inte ens finsk.
men jag tycker ändå att det är underligt att jag ska ha mindre chans att få börja plugga bara för att jag är född här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0