hur kan man misslyckas med kycklingwok?


jag lagar inte mat så ofta.
när jag är hemma blir det väldigt mycket fil och flingor, och på jobbet slurpar jag oftast i mej
gi-mat. hacka lite grönsaker, skära lite fetaost. dela en avokado och så lite grillad kyckling.
det är ju rätt svårt att misslyckas med.

ikväll fick jag för mej att prova mina kökstalanger och fastnade för ett recept på kycklingwok i min kokbok. sen sprang jag ner till maxi och handlade alla fem ingredienser, och sen hem igen och snodde ihop min lilla maträtt. det såg hur gott ut som helst, men smaken kunde bara beskrivas med ett enda ord. blä.

nej. det blev inte ett dugg lyckat. jag tänker inte lägga ner mer av min dyrbara tid på att laga mat. jag skulle gärna vilja tycka att det var roligt, men det gör jag inte.
och så råkade jag skvätta iväg en liten kycklingbit från stekpannan så att den for iväg och hamnade bakom spisen. jaha, hur löser jag det? tur att jag får besök i helgen. en riktig handyman som kommer få i uppdrag att först fixa mitt internet, och så dra ut min spis. välkommen hit!

nu är det städtime för linnea. yeeey.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0