förbjuden shopping


samhällstestet gick sådär. jag fick 7 poäng av 16, så jag kan inte säga att jag är jättestolt över mej själv. en av frågorna var vart fn´s huvudkontor låg.
jag chansade på bryssel.
det blev inget poäng på den frågan.
men nu efteråt frågade jag både sara och johan om de visste vart det låg, och det gjorde dom inte. så jag är iallafall inte ensam om att vara obildad. skönt det.

efter testet åkte jag till liljeholmsgallerian och hämtade hem mina efterlängtade skor som jag la undan igår. dom är perfekta. mjuka och sköna och passar till allt.


nyinflyttade älsklingar.

jag fick dessutom 150kr rabatt på skorna för att det var det sista paret.
det var rätt passande, för jag är inte direkt rik som ett troll den här månaden.
fast vilken av de senaste månaderna har jag egentligen varit rik som ett troll?
nej, just det. ingen månad.
jag kan inte själv förstå vart mina pengar tar vägen. jag jobbar ju ändå heltid, men varje månad går jag lite minus och nu börjar sparkontot bli tomt lagom till semestern. det känns inte alls bra. jag önskar att jag hade bättre koll. mer disciplin.
visserligen har jag en ny fin telefon här hemma och ett par underbara marc jacobs-solisar att ha på näsan hela sommaren.
men det hjälper ju faktiskt inte att ta fram dom när man är hungrig och kylskåpet ekar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

i den här bloggen kanske det är okej att kalla sina vänner obildade.... inte ok bälen, not ok!

2010-06-15 @ 20:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0