lördag = partydag


men inte för linnea. för mej är lördag = skitdag.
åtminstone den här lördagen som verkar komma från helvetet.
jag har legat i sängen i ett dygn till. har tröttnat på att titta på tv och orkar inte läsa mer, för ögonen har börjat gå i kors. så idag har jag mest legat och tittat upp i taket.
tittar till på klockan lite då och då, och helt plötsligt har det gått en timme. utan att jag ens rört mej. en veckas sjukdom. en veckas ensamhet. man kan bli deprimerad för mindre.

sen kryddar vi det med några jobbiga grejer som helt plötsligt dykt upp i mitt huvud, och som jag måste ta itu med. jag borde inte behöva fundera på jobbiga saker nu. jag borde inte ens behöva ha det i tankarna.
jag får samvetskval och beslutsångest. och det borde jag inte heller behöva ha.

=(

på min önskelista ikväll:
göra mej iordning från grunden, fixa håret och sminka mej lääänge. sen klä på mej det snyggaste jag har och gå ut och dansa hela natten. klackarna i taket!
jag ska njuta lite extra nästa gång det är min tur att festa, då ska jag minnas den här hemska lördagen.


ett positivt mail ramlade åtminstone ner i min inkorg idag.

"vi anser att det är viktigt att ta till vara på det engagemang och nytänk du visat och ser därför gärna att du väljer att gå in i styrelsen som suppleant."

det var bra. det får bli dagens lilla leende.
nu återgår jag till att sura.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0