spännande tjej med ett spännande liv.


jag är en trött tjej idag.
jag hade bestämt att jag skulle gå ut och powerwalka efter jobbet, men det gick inte att övertala mej själv till det. inte idag.
istället sjönk jag ner i soffan direkt efter att jag kommit innanför dörren, och här har jag stannat.

jag har inte lyckats komma mej för något annat av det jag borde gjort ikväll heller.
inte tvättat, inte städat och inte ens ätit. förutom några vindruvor som inte ens var speciellt goda.

jag är inte riktigt på humör. undrar just när det goda humöret kommer tillbaks?
jag ska nog krypa upp i sängen och läsa i min horoskopbok. där finns redan alla svar nedskrivna, månad för månad. tips och råd och varningar. ibland är det skönt att slippa tänka själv och bara få en färdig mall att gå efter.

nu kanske ni tycker att jag är helt dum i huvudet, men jag tror verkligen på horoskop på riktigt.
jag vet att det stämmer.


nu kryper vi två till kojs och slår våra kloka hjärnor ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0