waccis gästbloggar.

Till mina vänner, familj, bekanta och främmande människor som brukade läsa min nu skrotade blogg - jag lever. Jag har nu snyltat till mig ett inlägg av min trogna vän Linnea Bäle. Jag har synts till lite då och då här i hennes blogg och vem fan är egentligen den där waccis, undrar du. Och hur kom jag in i Bälens liv som en böld i baken som inte försvinner? Som det tredje paret skor från skopunken - "tag tre, betala för två", som du liksom bara får med på köpet. Jo, vi är arbetskollegor. Jag började på jobbet några månader efter henne. Som en vilsen värmlänning tog jag mina rangliga steg in i optikbranchen och fann en vän för livet.

Linnea är en fin vän. Trots att hon har förklarat för mig att hon tycker att min dialek låter "osmart". Ett citat från bloggägaren själv: "när man hör en värmlänning prata tänker man ju inte att den låter speciellt smart". Hon härmar min dialekt nästan dagligen och tycker att den låter som värst när jag är upprörd. Men jag poängterar, hon är en fin vän.. trots allt ;)



Vi hörs!

waccis


Kommentarer
Postat av: Linnea

going! de får gästa här så mycket du vill vettu! det kan behövas en liten frisk fläkt här bland allt mitt gnäll.. =) puss vännen!!

2010-05-04 @ 22:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0