inte mycket klokare


studievägledningen gick sådär. väldigt sådär.
jag kan inte söka journalistutbildningen på universitetet för att jag saknar historia a.
jag kan verkligen inte förstå vad jag skulle ha för nytta av historia för att kunna skriva.
för jag vill ju definitivt inte skriva om något som har med historia att göra.
men men.. friska nya tag bara..
men jag vet inte om jag har några mer friska tag nu.
allt känns bara så tråkigt och jobbigt.
jag är trött på att tänka på vad jag vill göra.
just nu känner jag bara för att strunta i allt och inte göra något överhuvudtaget.

studievägledaren försökte iallafall hjälpa till litegrann.
-är du intresserad av teknik?
-nej.
-är du intresserad av natur?
-nej.
-är du intresserad av miljön?
-nej.
-är du intresserad av ekonomi?
-nej.
-vad läste du på gymnasiet?
-barn och fritid.
-jaha, vill du arbeta med människor?
-nej.

jag vet iallafall vad jag inte vill.
nu längtar jag tills min egen coach kommer hem.
lotta är bättre än studievägledaren.
tills dess ska jag äta lite kladdkaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0