tea for me


det är ett otäckt kallt väder ute idag. det regnar och blåser, och det är en sån dag då man bara vill sitta inne i värmen under en filt och mysa.
det enda problemet med denna lilla önskan är, att jag har inget varmt hem!
det är så ledsamt.
idag har termometern i min lägenhet glidit ner under 20-strecket, och det är så kallt här inne att det nästan kommer rök från munnen när man andas. är detta ett liv undrar jag?

tur att det finns te, så man kan få lite värme inifrån åtminstone.
jag ska snart koka min tredje kopp för denna eftermiddag.

satt just och tittade på mitt schema för de närmsta veckorna, och insåg att jag är helt ledig vecka 44, om två små veckor... höstlov, jag hade glömt bort att sånt ens existerade.
och inte ett enda jobbpass inbokat heller. kan någon vänlig själ ta med mej på en resa till solen? åå vad jag hade velat det. bara få skratta åt regnet och gå ombord på ett flygplan.
vart som helst men inte här. gimme! 



idag är jag som på bilden. grå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0