ingen soptunna


jag har inte mått ett dugg bra dom sista dagarna. 
har haft galen huvudvärk och känt mej yr och allmänt svag, och jag har knaprat så mycket värktabletter att både mina treo, alvedon och ipren är slut. not good. 
efter lite funderande kom jag på att det kan ha att göra med mina matvanor de senaste veckorna. om man ens kan kalla det matvanor. det är som att jag helt enkelt tröttnade på att laga mat för ett tag sen, och så slutade jag bara med det.
sen dess har jag levt på fil och flingor, ägg och någon banan då och då.
och så, ej att förglömmas, kaffe och kladdkaka.
det hör ju vem som helst att detta inte är bra.

som smarta b sa en gång när vi precis hade lärt känna varann, "kroppen är faktiskt ingen soptunna." och hon har så rätt så rätt.

så nu har jag panerat och stekt strömming, gjort potatismos och rivit en ekologisk morot.
jag tror att detta är precis vad jag behöver för att piggna till.



min medicin. istället för ipren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0