vappis en gång till


min sorgedag fick ett fint avslut trots allt. jag är träffat lotta och ätit på vapiano, så det blev en liten repris av igår för mig. men med annat sällskap förstås. och pizza istället för pasta. och fanta istället för vin. nu har jag lagt lite för mycket pengar på att äta ute den här veckan känner jag, och jag vet redan att jag kommer göra det minst en gång till innan veckan tar slut. fy vad det är dyrt att bara leva. i helgen får jag nog smuggla in min egen alkohol på stället vi går ut på, för det här håller icke.



men vi hade förstås så mysigt att det var värt varenda krona. efteråt tog jag en promenad hem genom hela kungsholmen. det är så skönt att ha så nära hem att man kan gå, och ännu mer älskar jag att det alltid är folk ute, liv och rörelse på gatorna. det är så skönt att slippa vara rädd, det är värt allt för mig. jag kommer nog verkligen aldrig flytta härifrån. jag älskar stockholm.

men jag kan fortfarande inte släppa det här med mitt hm. jag kan inte förstå att jag aldrig ska få handla där mer. min älsklingsaffär. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0