the king´s summerhouse


igår när vi var på båtutflykt var det en amerikansk man med i vår grupp, som hade världens största självförtroende och tyckte att han visste bäst inom alla områden. självklart satt han bredvid mej i båten hela dagen, och pratade och berättade en massa hela tiden. fy vad less vi var på honom. 

på vägen hem åker vi förbi en byggnad som ser ut precis som ett slott, och jag hade verkligen för mej att någon hade sagt att det var den thailändska kungens sommarhus. så när amerikanen frågar mej om jag vet namnet på hotellet känner jag att jag har dagens chans att glänsa lite. no it´s not a hotel svarar jag, this is where the king lives in the summer. och han verkar väldigt imponerad. iallafall en liten stund, för sen frågar han guiden om det stämmer, och hon börjar gapskratta och säger att det bara är ett vanligt hotell.

så det blev inget glänsande. istället satt halva båten och skrattade åt mej, och amerikanen som givetvis skrattade mest sa att jag kunde stanna i min drömvärld bland kungar och drottningar och prinsar på vita hästar.
sån otur man har ibland.


men idag har vi inte haft någon otur alls.

tvärtom väldigt tur med vädret. enligt väderleksrapporten skulle det ha regnat idag, men inte en enda droppe har kommit än så länge. bara strålande sol från klarblå himmel. jag har till och med lyckats bränna mej lite i ansiktet idag, trots spf 30 och fast det här är dag 12 i solen.

snart ska vi gå ut och äta på en mysig restaurang som ligger här bredvid. vi bläddrade i menyn på väg hem från stranden, och jag har redan bestämt att jag ska äta bakad potatis med skagenröra. smask!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0