chi va piano


jag har just kommit hem från mysigt födelsedagsfirande på vapiano i gamla stan. majas kompis (och vår blivande ibiza-respartner!) elin fyllde år, och jag åt min vanliga pasta med scampi i tomatsås och drack dagens med jordgubbar i. bra onsdagkväll so far.


mmm.

sen kom jag innanför dörren här hemma och kvällen omvandlades till en katastrof. en stor luddig nattfjäril kom flygandes emot mig i hallen i världens fart, så jag drabbades av panik och sprang ut i korridoren. sen när jag vågade mig in igen var fjärilen spårlöst försvunnen, och jag har fortfarande inte hittat den trots att jag gått och slagit på alla möbler med en cykelpump (för att skrämma upp den från sitt gömställe). fy farao.

jag törs inte somna om det är en lös nattfjäril i lägenheten.

vet inte hur jag ska lösa det här. hade jag bara vetat var den är hade jag kunnat be en granne om hjälp att ta ut den (har hänt förr..), men jag kan ju knappast be någon komma in och leta... usch vad det är jobbigt att vara singel och bo ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0