fredag och ledig


och jag vaknade utvilad imorse efter tolv timmars sömn, faktiskt på ett mycket bättre humör. bra. och nu har jag uträttat tre av mina fem viktiga ärenden. bland annat att ta fästingvaccinsprutan nummer två. känns så skönt att ha det gjort och slippa ha det i huvudet, och så gick jag fram och tillbaka till hötorget också så nu har jag fått dagens motion.

på vägen hem gick jag in i 3-butiken i västermalmsgallerian för att visa upp min problem-iphone. det är något glapp där man sätter i hörlurarna så oftast kan jag inte lyssna på musik och det är jätteirriterande. ändå drar jag mig ju för att lämna in den, för jag vill inte vara utan den. tio arbetsdagar skulle det ta, så jag får nog försöka matcha in det och lämna den medan vi är på ibiza. det känns ändå lättare att klara sig med en gammal telefon när man är utomlands. den snygga killen i butiken försäkrade mig iallafall om att alla mina appar skulle finnas kvar när jag får tillbaka den.
- bra, för jag har nämligen ett spel jag håller på med, och jag vill ju helst inte börja om från början, säger jag.
- nej.. men det förstår jag, säger han och ler och tycker redan där att jag är en tönt.
och precis efter det när han står med telefonen i handen, plingar det till och en liten ruta kommer upp som säger "your cinnamon rolls (kanelbullar) are now ready!"
pinsamt. han måste tyckt att jag var helt efterbliven. vilket jag i och för sig kan vara ibland, så det är väl lika bra att stå för det...

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0