home sweet sweet home


home sweet stockholm. jag har haft en underbar semestervecka i nyköping, men idag var det väldigt skönt att kliva av tåget på centralen och andas in lite storstadsluft igen. jag är hemma här.
och extra skönt att kliva av tåget var det för att det var en mardrömsresa. sveriges alla märkligase människor hade tydligen stämt träff på just mitt tåg, och jag och mina tre blytunga väskor var tvungna att byta vagn två gånger. först på grund av en misstänkt självmordsbombare och sen efter att ha varit nära att smittas av jordens alla bakterier av en man som inte direkt försökte hosta och snörvla diskret. i den tredje vagnen satt en man och stirrade oavbrutet på mig, så jag var nära att resa mig igen. men då var vi ändå i södertälje så jag höll ut. men usch. var kommer alla knäppisar ifrån?

nu har jag en liten välkommen hem-lunch med mig själv och firar med hallonmuffins och marabou cookies. (ja, jag vet att det är är onyttigt. men jag köpte faktiskt hem alla ingredienser till en fiskgryta också som jag ska göra senare. eller kanske imorrn.) gjorde bort mig otroligt inne på ica när jag handlade. kan inte berätta vad, för det är så hemskt. och det känns som att det är väldigt typiskt mig. ingen skulle kunna hamna i en sån situation förutom jag, och det beror nog lite på att jag hela tiden är inne i min egna lilla värld och är lite för ouppmärksam på omgivningen.

nu ska jag packa upp mina väskor och sen fixa iordning mig igen. ikväll ska jag träffa en klassis som troligtvis är pepparkaksbrun efter tre veckor i solen. så det kommer ju inte vara några problem att se skillnad på oss ikväll iallafall, om någon skulle vara orolig för det.


Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Kul att träffa en klassis! =) Jag hoppas jag också får lite färg innan skolan börjar igen.



Tack detsamma fina du!

Kram

2011-07-17 @ 04:51:06
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0