semesterdag number four


idag har jag hälsat på hemma hos emma och hennes små troll. en mysdag med gott kaffe (som vanligt hemma hos emma) och massa prat. imorrn gör vi nog en favorit i repris, bäst att passa på när vi väl befinner oss i samma stad.

kvällen har jag spenderat hemma hos mamma och pappa. vi har ätit god mat och jag har gått en promenad till affären.



gick förbi min låg- och mellanstadieskola på vägen till ica. man blir helt förundrad över att den är så liten när man minns den som så stor. på den här grusplanen har jag stått tusen gånger med tårar i ögonen för att jag var sämst i klassen på brännboll. jag kunde omöjligt träffa bollen och blev alltid alltid vald sist. åh vad jag led mig igenom de gympalektionerna. att jag var snabbast i klassen på 60 meter och alltid vann alla springtävlingar finns inte alls i minnet på samma sätt. när jag ser den här grusplanen tänker jag bara på den där jäkla brännbollen.

jag älskar verkligen att vara vuxen och få bestämma själv. nu kan ingen någonsin tvinga mig att spela brännboll, jag tänker inte göra det en enda gång till under resten av mitt liv. ha.


semestertjej på promenad. finn fem fel.

svar: vädret, paraplyet, jackan och halsduken. okej, fyra fel. men ändå.. var är mitt semesterväder??


nu har jag iallafall gjort en god dessert till oss tre här hemma. vispgrädde med mascarponeost och massa goda bär. som lite plåster på såren som väderguden skapat.


Kommentarer
Postat av: sara sjöberg

jag som trodde det var Jag som var sämst i klassen på brännboll! får riktiga rysningar när jag ser bilderna från den där ödesmättade grusplanen.

2011-07-16 @ 21:27:18
Postat av: Linnea

skönt att höra att jag inte är ensam om att känna så! och tur att vi slipper spela brännboll där någonsin igen =)

2011-07-17 @ 22:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0