det regnar på åland


fy vad regn kan få precis allt att kännas tråkigt.

det här är ingen dag jag kommer minnas när jag blir gammal. har varit en ganska menlös dag på praktiken också. har suttit still framför datorn nästan hela dagen. skrivit färdigt artiklar och gjort telefonintervju. enda lilla ljuspunkten var att jag fick besöka ett fritids och titta på deras "sommar-os" på eftermiddagen.
men jag får nog roligare imorrn. på förmiddagen ska jag gå hem till en man som är känd som "bh-kungen" här på åland. han fyller 70 år och jag ska intervjua honom om hans liv so far. känns som att det kan bli en mycket spännande intervju. på eftermiddagen ska jag hem till en 14-årig kille och prata folkrace. inte linneas område, men det kan ju bli, who knows!

ikväll har jag varit på badet igen. finns liksom inget bättre att göra när det regnar. satt i bubbelpoolen så länge att jag blev ett russin. men blev såå himla avslappnad. sen satte jag mig i bastun med inpackning i håret. välgörenhet för mig själv.

och nu äter jag en massa godis framför fyra bröllop för att jämna ut simningen lite. för vem vill gå ner i vikt eller få en fastare kropp? nej, just det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0