lång dag


idag har jag gjort mycket. har skrivit så tangentbordet glött på praktiken eftersom jag var tvungen att avsluta allt jag påbörjat. hann ändå med att intervjua en sjöman och få gratisfika på en författarprisutdelning.
och förutom det har jag hunnit med att åka hem. jag är i sverige igen!


sa hejdå till hotellet imorse.


here we go again. väskan och jag kommer inte överens, den väger nog mer än jag. imorrn kommer jag ha träningsvärk. jag tror inte vi två kommer resa ihop igen.

vinkade hejdå till vackra åland.


och fick en ny frisyr på köpet.

efter båten hamnade jag på mardrömsbussen från hell. jag kan ärligt säga att jag verkligen inte gillar folk som dricker sig fulla på finlandsfärjor. det är äckligt! höll på att kvävas första timmen i bussen av allas ofräscha alkoholandedräkter. trashigare människor än de bredvid mig hade man fått leta efter länge. stilkod: träningsbyxor, fläckig reklam-tshirt, sandaler med ovårdade tår och mustasch med matrester i. och så massa barnskrik på det. jag hade lust att kliva av och ta en taxi istället. jag kommer nog aldrig få förståelse för människor som struntar i att sköta sin hygien. det är verkligen det värsta jag vet.

och med det sagt ska jag släppa ilskan och försöka njuta av att vara hemma. det är lite svårt när sanningen är att jag hade finare på hotellet... men imorrn ska jag iallafall sova ut. jag har nämligen en ledig helg. fem stjärnor av fem på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0