solen skiner på åland


och mitt leende strålar ikapp. jag är lycklig som ett barn på julafton. det är så spännande att vara på resande fot alldeles själv och inte ha en aning om vad som kommer hända. i love it!

än så länge har allt gått hur bra som helst. jag har fått åka gratis buss, och dessutom körde chauffören en extrarunda när alla andra hade gått av bara för att släppa av mig på hotellets parkering. och här på hotellet har jag fått världens mest ingående beskrivning av receptionisten om hur jag tar mig in till stan och hur allting fungerar här på åland. alla är så trevliga och jag älskar åland redan.

har förresten blivit skrattad åt hela vägen hemifrån för mina bestyr med världens största resväska som nog väger ett ton, och har fått väldigt mycket hjälp av snälla människor av och på bussarna och båten. väskan är lite för stor för mig, eller så är jag lite för liten för väskan.

nu ska jag gå en promenad till den närmsta mataffären som ska ligga ca 2 km härifrån. det går nämligen inga lokalbussar här på åland på söndagar...




Kommentarer
Postat av: magdis

Hej darling!! Låter som du ha fått en riktig bra start på ditt äventyr:) Hahah,,kan se dig framför mig o den STORA väskan,tur att snälla människor finns till hands:)



Vi hör snart igen!! PUSSS

2011-05-08 @ 22:07:21
Postat av: magdis

åhh,,jag skrev inlägg igår,,ha inte kommit in:(



Wiee,,jag ser att du har kommit väl fram och kul med så hjälpsamma människor! Bra betyg för Åland!



Måste berätta hur första dan har varit! Nyfiken!! PUSS

2011-05-09 @ 12:21:53
Postat av: magdis

ojsan hade det visst:)



PUSSS

2011-05-09 @ 12:22:33
Postat av: Linnea

Haha sötis! Men det var nått fel på bloggen igår, mina inlägg jag skrev kom inte heller upp förrän idag.. Jag har det bra men saknar mina vänner här.. kom hit!!! puss!

2011-05-09 @ 18:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0