söndagsvin och snålhet




jag har just kommit hem från en mysig afterwork med anna granne. vi har suttit i kungsträdgården och på diplomat och druckit lite rosé. det gick visst rakt genom kroppen, för jag blev så akut kissnödig på t-banan hem att jag var tvungen att springa uppför rulltrappan och stå med benen i kors i hissen.

nu måste jag springa vidare till maxi innan de stänger och utnyttja min 50-kronors värekupong som går ut idag. dem får absolut inte gå till spillo, speciellt inte nu när jag lever studentliv. det är lite konstigt hur man prioriterar när jag tänker efter. ett glas vin för 92 kr på diplomat är okej, men att gå miste om 50 kr på maxi är otänkbart. men det är nog för att jag är så sugen på ben & jerrys just idag. och gratis är alltid godast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0