mörka bilder från en mysig kväll




jag vet, jag måste skaffa en ordentlig kamera. detta håller inte. det här kan jag ju inte visa upp för mina barnbarn om femtio år.

men jag har iallafall haft en supermysig kväll! jag, tilde och hennes kompis linda har haft lite aw på ett nyupptäckt favoritställe, wijnjas ostkällare. så himla mysigt och jättetrevlig personal. och vi valde tydligen rätt dag att gå dit, för på fredagar får man en liten osttallrik med tre ostar för varje glas vin man köper. nu har jag ätit ost så jag nästan spricker. slurp!

sen gick vi hem till tilde och såg idol. jag är lite ledsen över att molly åkte ut.

nu när jag åkte hem visade jag så tydligt att jag blev livrädd för en kille i tunnelbanan (som inte ens gjort något), att han började skrika efter mig och fråga vad jag var rädd för. 
ibland är det verkligen inte lätt att vara jag. spänd som en fiolsträng varje gång jag åker hem på kvällarna. och i fortsättningen kommer jag ju inte bara vara rädd för det jag skräms av på riktigt, utan också rädd för att se rädd ut, för att någon kan bli provocerad... suck suck suck. kanske dags att börja kämpa på med det där körkortet snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0