hej härliga höst




när jag klev ur taxin här hemma igår kände jag direkt att det sista lilla spåret av sommar var som bortblåst. jag gillar egentligen hösten, men tyvärr har den även tagit sig in i min lilla lägenhet. som jag nämnt förut är mitt hus litegrann som ett vindskydd. den temperaturen det är utomhus får man också leva med inne. när jag åkte hemifrån i måndags var det 24 grader här, men nu när jag kom hem hade temperaturen halkat ner till kalla 21. och det värsta är att jag är rätt säker på att det kommer fortsätta precis i samma spår den närmsta tiden. tack gud (och mamma) för min onepiece med luddig insida.

nu ska jag försöka piggna till så jag orkar serva glasögonkunder hela dagen. natten till igår hann jag bara sova två och en halv timme, och inatt har jag vaknat av flygplansmardrömmar flera gånger. jag gissar att den här dagen kommer stavas kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0