pluggfredag


det är inte så skönt att vara ledig när man har massa saker man måste göra. massa plugg och annat halvtråkigt. ibland känns det som att hela ens liv är en repris, att man bara gör precis samma saker om och om igen. tvättar, lagar mat, diskar, går ut med sopor... jag önskar man bara kunde få göra allt det där en gång för alla, och sen var det klart. för resten av livet.

har iallafall hunnit med en liten upptäcktsfärd på kungsholmen. kombinerad promenad och shoppingrunda. jag brukar inte gå omkring så mycket här där jag bor i vanliga fall, men nu såg jag verkligen hur fint det är här. jag hittade bland annat ett solarium, en nagelsalong och massa mysiga små fik bara några minuters promenad hemifrån mig. och så hälsade jag på maja en stund och tittade på hennes nya shoppingfynd. jag blir så avundsjuk på alla mina vänner som jobbar heltid och kan handla nästan vad de vill. nu när jag har börjat plugga tycker jag alla andra borde göra det också.

och så har jag härmat lotta och köpt det finaste iphoneskalet jag sett. som en liten bok, och dessutom rosa. kunde ju inte blivit bättre.


nyköpt skatt/höstkärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0