powerwalk utan power

 
tänkte vara duktig och starta min lediga dag med powerwalk, men det var så varmt och klibbigt ute att det mer blev en släpa benen efter sig-promenad. men tappar verkligen all kraft när det är så här kvavt ute. men man får vara nöjd med det lilla, orkade i alla fall ta mig till åhléns och tillbaka och passade på att shoppa lite. inte så fel det heller.
 
har inte skrivit här på ett par dagar, så här är vad jag har gjort sedan sist:
 
varit på caliente med lotta.
 
upptäckt en ny favoritfärg som inte är rosa.
 
bivit bjuden på himmelskt avskedsfika (japp - frödinges!) av mm som jobbade sin sista dag i går.
 
och ätit underbar mat på mälarpaviljongen med tilde. måste dit snart igen och testa flera rätter, allt på menyn såg så himla gott ut.
 
när vi hade slurpat i oss maten fick jag följa med och titta på tildes nya lägenhet som var hur mysig som helst. fick massa inspiration och nu är jag sugen på att styla om min egen lägenhet. få in lite nya fräscha färger och slänga ut allt gammalt och fult. men jag antar att det får bli ett projekt till hösten i stället. och när jag tänker efter är det ju höst väldigt snart. om ganska exakt fem veckor.
 
fick förresten inte bara inspiration av tilde, utan också en present. jag har nämligen fått överta hennes gamla kaffebryggare. perfekt för mig som är så trött på mitt presskaffe. så nu ska jag bara springa iväg och köpa kaffefilter, sedan blir jag en kaffetant som aldrig förr (och min lägenhet kommer dofta underbart av nybryggt kaffe dygnet runt)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0