hemkommen väska

 
väskan hade hittats av en privatperson i en container och lämnats in till norrmalmspolisen, så nu har jag hämtat ut den och har den här bredvid mig i soffan igen. det känns bra. men i en container. okej att det hade svidit om tjuvarna hade tjänat pengar på den och sålt den vidare, men fy vilken hemsk tanke att den skulle ha malts sönder bland massa sopor och sedan eldats upp. min väska. helt i onödan och till ingen nytta alls. men jag antar att jag får försöka se det från den positiva sidan. nu har ju både jag och väskan fått lite mer livserfarenhet.
 
mina nycklar och min parfym låg kvar där i, så det var ju skönt, men telefonen och mina älskade solglasögon är förstås försvunna för all framtid. i alla fall högst troligt.
 
trots att jag surat lite över allt krångel har maja och jag haft en ganska mysig fixdag ihop. vi har fikat på nk, köpt lite av det smink som inte fanns kvar i väskan när jag fick tillbaka den och tröstshoppat lite på h&m.
 
 

fikasystrar.
 
nu har jag ensamkväll och ska somna så tidigt jag bara kan. att jag i vanliga fall går i skolan har jag helt lyckats glömma bort på två dagar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0