lördag med tråkig början och mysigt slut

 
lördag.
 
jag förvånade mig själv genom att skutta upp ur sängen vid nio i morse och infinna mig på gymmet innan klockan slagit tio. plötsligt händer det som man brukar säga. och det var ett väldigt bra val. den här tråkiga pluggdagen hade varit ännu sämre utan en dos tränings-må bra i kroppen.
 
tyvärr gick pluggandet väldigt segt ändå. jag har verkligen suttit och kämpat med det hela dagen men det går i snigelfart framåt, jag kommer ingen vart. blir så arg och frustrerad över att behöva lägga min tid på något som är så tråkigt och ointressant och som dessutom känns helt meningslöst inför framtiden.
 
kvällen har i alla fall varit mycket bättre. jag har blivit bjuden på god melodifestivalmiddag hemma hos maja. canneloni, vitt vin och fusk-cheesecake till efterrätt. lycka!
 
 
nu ska jag krypa till sängs så jag orkar plugga hela dagen i morgon också. vilken härlig helg det här är. verkligen.
 
i går var i alla fall en härlig dag. c och jag hade en ledig dag ihop och lyxade med lunchbuffé på scandic. massa god mat, smaskig morotskaka till efterrätt och världens bästa sällskap. en sådan dag man hade velat göra om varje dag om man kunnat.
 
och på kvällen var det systerkväll på priomo ciao ciao. pizza till liten, pasta till stor och rödvin till oss båda. myskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0