alldeles ensam-kväll

 
ja, i kväll är jag all by myself trots att det lördagskväll och hela stan är ute och roar sig. men det gör mig verkligen ingenting. c jobbar natt, jag har jobbat i dag och ska göra det i morgon också. så just nu njuter jag bara av att få sjunka ner i soffan utan att behöva lyfta ett enda lillfinger.
 
har passat på att laga min absoluta favoritsoppa i hela världen - fisksoppa med saffran och grönsaker. den är så god så god så god, och dessutom hittade jag en mini-tetra med vitt vin längst inne i min trasiga kyl. ibland har man tur.
 
hade gärna ätit det här 3 gånger om dagen 365 dagar om året.
 
har ju förresten inte hunnit blogga sedan nyår, men det blev en jättemysig kväll och vi hade roligt. spelade spel, drack drinkar och eldade med tomtebloss.
glömde helt att fota under kvällen, men en liten drinkbild blev det visst i alla fall. den får bli mitt nyårsminne från 12/13.
 
piggelindrinkar för att fira årsslut!
 
nu ska jag krypa ner i min säng. jag hade egentligen strängt lovat mig själv att plugga hela kvällen, men ni kan säkert ana hur det gick med det. men jag kan nästan inte klandra mig själv. det är ju faktiskt lördagskväll.
 
natti natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0