höst in the air

 
 
gud vad årstiderna är exakta på att följa datum. bara för att det blev september har det blivit en helt annan luft ute. höstluft. kallare och renare. jag både gillar det och inte gillar det. jag har ju egentligen smyglängtat lite efter hösten hela sommaren, eftersom den mest bestod av jobb (och framför allt helgjobb), flyttstress och stress överhuvudtaget. men nu i efterhand kan jag ändå säga att jag har haft en toppensommar. härligt väder, tre(!) härliga semestrar och massa sommarmys.
 
tre semestrar. samos, husbil och barcelona.
 
så nu är jag faktiskt höstredo. i morgon börjar skolan (eller ja, egentligen förra veckan - men då var jag ju på semester) och det ska verkligen bli roligt på riktigt. känns som att vi har en rolig termin framför oss - först examensarbete med bella och sedan tio veckors praktik. dessutom har jag äntligen tagit tag i min redovisningsfobi och ska börja en kvällskurs, "våga tala", den här terminen. kommer säkert bli fruktansvärt jobbigt men jag ser fram emot det ändå. lika bra att börja bekämpa sina rädslor.
 
sedan längtar jag förstås efter vår möjliga flytt. känns som att jag inte har något annat än lägenheter snurrandes i huvudet nu för tiden.
 
det enda minuset med hösten är nog att jag inte känner mig redo att lägga bort mina solglasögon än. och alla sommarkläder. det känns lite sorgligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0