hej budapest!


än så länge har min och majas lilla semestertripp varit hur härlig som helst. staden är så fin och mysig, vädret är underbart (förutom ett kort ösregn förut i dag) och hotellet är det bästa ever. hade det inte varit för att jag har c hemma hade jag aldrig velat åka härifrån.

hotellet – så fint!



i dag har vi testat tunnelbanan...


besökt saluhallen...


ätit langos...




shoppat lite...


gått längs floden...




...och fikat till levande pianomusik.

med andra ord har vi hunnit med ganska mycket, och var därför rätt trötta nu på kvällen. maja gick och tränade och jag hade lite egentid med kaffe och vin (och ja, lite kakor också...), och sedan gick vi ner på hotellets spa och gjorde oss kvällsrena. nu kommer vi somna gott.


i morgon ska vi besöka ett utomhusbad och åka på buss-sightseeing. ska bli så roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0