fredagskväll

 
ännu en jobbvecka är slut och det är äntligen dags för en ledig helg. så skönt. för tillfället har jag slutat tjata till mig extra jobbpass på helgerna och tillåter mig själv att få vara lite fri istället. ibland är faktiskt en sovmorgon, långfrukost framför tv:n och lite candy crushande i soffan värt mer än pengar. och det är precis vad jag tänker göra i morgon och på söndag.
 
i kväll är c på grabbkväll och jag är ensam hemma. trist men välbehövligt. jag har hunnit laga mat, tvätta alla mina kläder och färga utväxten. sådant som måste göras men som man inte gärna gör om man har sällskap.
 
den här hyllan stod jag och stirrade på i säkert tio minuter av min lunchrast. får alltid sådan beslutsångest när jag ska välja godis. till sist slog jag till på en påse marianne (men ångrade mig självklart sedan. vilka problem man har).
 
har ju inte skrivit här på tusen år nu, men det viktigaste som hänt sedan sist är att c fyllt 30. förra helgen firade vi en vecka i efterskott med familjer och lyxtårta som maja fixat.


vad skulle man göra utan en syster som är bagare egentligen?
 
och helgen innan, när c fyllde på riktigt, var vi på minisemester i berlin. vi hade en så mysig långhelg! staden var hur fin som helst med massor av julmarknader och små bodar precis överallt. hotellet var jättebra, maten god och det gick snabbt och smidigt att flyga dit. bäst av allt var att vi fick var lediga, sova, umgås med varandra och bara göra precis vad vi ville i tre hela dagar. man borde verkligen resa iväg oftare, det är så himla mysigt.
 
julmarknad, berlinmur och gata med mycket julstämning.

nu ska jag hänga tvätt, och sedan krypa ner i sängen och vänta på c. är så trött att jag knappt kan hålla ögonlocken öppna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0