plugg-/städ-/tvätt-/spa-/träningsdag

 
i dag har jag hemmadag, och av någon anledning är det alltid de stressigaste dagarna. det är så mycket man vill och måste hinna med. 
 
än så så länge har jag hunnit med en lång sovmorgon, lyssnat på en föreläsning på nätet, städat, tvättat och hängt upp två maskiner tvätt, lagat mat, skaffat swish, gjort en ansiktsmask, peeling och pedikyr och betalat räkningar. nu ska jag göra kaffe och fortsätta plugga lite.
 
i kväll ska jag äntligen få träna för första gången på år och dar (känns det som i alla fall). åkte på en långdragen förkylning efter influensan, så har snorat och känt mig hängig i flera veckor nu. men nu känner jag mig piggare och redo för lite motion. bokade ett body balance-pass för att få en mjukstart. känns lagom.
 
har haft två praktikdagar den här veckan, i går och i tisdags, och har hunnit skriva om sockerskatt, att grön mat är bra för blodtrycket, överviktiga barn och värktabletter under graviditeten.
 
i går hade jag en riktig lyxdag och fick presenter från två olika håll. först en från mig själv i form av en glossybox med massa bra grejer i, och sedan en neongul sportbehå från måbra. piggade verkligen upp min dag – jag älskar presenter!
 
vårlycka. nu vill jag ut och springa och måla naglarna orange.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0