sol, praktik, tapas och plugg



i dag kändes det lite som vår, för första gången det här året. underbart med lite dagsljus, för det är man verkligen inte bortskämd med!

jag har spenderat dagen på måbra där jag blivit expert på seo-texter och skrivit om antioxidanter. sen mötte jag upp mina gamla klassisar och åt tapas på mondo. en mysig tisdag. nu har dock lyckan vänt och det är dags för mig att starta igång datorn, slå upp mina språkböcker och skriva färdigt min populärvetenskapliga artikel om språkteorier. den är nästan klar, men det känns ändå väldigt motigt att göra det just nu... 

ibland undrar jag vad jag egentligen håller på med. jag tänkte mig den här terminen som ett återhämtningshalvår där jag skulle "plugga på distans, landa lite och fundera ut framtidsplaner". jo, eller hur. studier på heltid, praktik på halvtid, extrajobb på synsam och jobbsökande är verkligen ingen bra kombination om man tänkt sig "landa lite". jag känner mig nästan utbränd. men det är roligt och helt mitt eget val, så jag ska inte gnälla.

i morgon tar jag på mig ännu ett jobb, för då ska c och jag vara hundvakter åt l & w's lilla sixten. ska bli så mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0