en bra tisdag


i går hade jag världens sämsta måndag och var ledsen hela dagen, men i dag har olyckan vänt och livet känns bra igen. tur det. man måste väl ha sina dippar ibland, och då är det åtminstone skönt att de inte varar allt för länge...

i morse startade jag dagen med en dubbel körlektion. det kändes ganska bra trots några motorstopp (som vanligt) och nästa vecka är jag tydligen redo för att börja köra på landsväg. iiih, jag är redan nervös!

ett steg närmre körkortet – men fortfarande långt ifrån...

när jag hade kört klart hämtade jag ut ett paket på posten...

...som innehöll dessa efterlängtade skor. en påskpresent från mamma och pappa, som jag tänker matcha till precis allt resten av våren. och den största bonusen: de är sköna som små molntussar. jippie!

och under eftermiddagen har jag varit och jobbat(!). jag har fått ett halvtids-vik på måbra från och med i dag och några veckor framåt, och det känns så himla roligt och spännande. och kul att byta ut soffan och hemmaplugget mot något annat för en tid framöver.

nu: namnsdagsmiddag (ja, det är linnea-dagen i dag, så c slår på stort och bjuder på finmat!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0