dålig vecka med bra avslut


höst höst höst höst höst.
 
veckorna har gått så himla snabbt sedan vi kom tillbaka från semestern och jag började jobba. är det så här det känns att ha ett vanligt jobb? jag hade nästan glömt efter alla år som lyxstudent och praktikant med väldigt mycket fritid. dagarna bara svischar förbi och i slutet av veckan tycker jag inte att jag har gjort ett enda dugg, trots att jag stressat nästan hela tiden. varje dag känns som en repetition av dagen innan; göra frukost, på med smink, springa till t-banan, övningsköra, hem och äta lunch, stressa till jobbet, stänga butiken i raketfart för att hinna med bussen, stressa hem, pussa på c, äta, duscha, lägga sig i tid... hmm. livet som frilansare vore kanske inte så dumt ändå. vi får se.
 
på tal om körning är det just det min dåliga vecka har handlat om. den började i och för sig bra, för jag klarade teoriprovet i tisdags. c överraskade med trerätters grattismiddag, champagne, lyxvin och rosor. fina älskling.
 
mystisdag.

i torsdags hade jag uppkörning. var så nervös innan att jag nästan inte kunde sova på hela natten. sen när jag väl satte mig i bilen och började köra släppte allt, och om ni frågar mig gick körandet kalas =) tyvärr höll inte personen bredvid mig riktigt med om det, så det blev inget körkort denna gång. känns väl egentligen inte så farligt, men precis efteråt kände jag mig så uppgiven och sur. och det jobbigaste är att jag nu måste göra om det minst en gång till. ännu en sömnlös natt och hårda hjärtslag i väntrummet hos trafikverket. nej, det känner jag mig inte alls sugen på.
 
förresten undrar jag hur "alla andra" lyckats ta körkort? vissa känns hur oskärpta som helst men har ändå ett litet rosa plastkort i plånboken. hur gick det till, undrar jag? är hemligheten kanske att köra upp i en småstad med bara en korsning? eller är det helt enkelt så att jag föddes utan bilkörningsgener? jaja, jag ska inte ge upp. åtminstone inte än.
 
i går blev jag i alla fall på bättre humör. vi hade överraskningsfest nummer två för finaste magdis, som ska lämna oss och flytta utomlands. temat var the great gatsby och till och med lokalen matchade.
 
m var såklart snyggast av alla. usch vad jag kommer sakna dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0