söderböna

 
min och c´s underbara fjortondagars semester är slut, vi är hemma igen och det är höst. än så länge en solig höst, men ändå.
 
i lördags hade vi vår sista stranddag i grekland och jag hade ångest över att åka hem. mitt sommarvikariat på måbra tog slut precis innan vi åkte, och det kändes så tråkigt att inte få komma tillbaka till jobbet som jag trivts med så bra. i stället skulle jag åka hem mot en oviss höst, bestående av jobbsökande, kanske mer plugg, och fortsatt tragglande med körkortet som jag nu mest är less på. helst hade jag bara velat strunta i alla måsten och krypa ner i sängen med täcket uppdraget till näsan, tända ett doftljus, fortsätta läsa min semesterbok och inte gå ut på hela hösten.

men sen ordnade allt sig riktigt bra ändå. jag har fått ett vik på 75 procent på synsam i hornstull, och jag började redan i tisdags. det är världens lugnaste butik, så det är en himla stor kontrast mot gallerian, men det känns bra. så nu är jag södertjej på dagtid. egentligen har jag, tvärtemot de flesta andra tror jag, alltid varit lite anti söder. jag förknippar det mest med avgaser, människor med otvättat hår och smutsiga caféer med sunkiga soffor och ofräscht porslin. men gallerian i hornstull är faktiskt jättefin, och jag är väldigt lycklig över att ha ett jobb att gå till. förhoppningsvis kommer jag att kunna frilansa lite samtidigt också.
 
höstens bästa handlar dock inte om mig, utan om c. han kom in på sin utbildning i sista sekund, så nu kommer han bli färdig efter jul. så himla skönt och vi är så glada! i måndags firade vi med äkta champagne. jihooo!
 
och chokladpudding =)
 
och förutom jobb- och skolanyheter har jag även en träningsnyhet. jag har börjat med ett nytt runkeeper-program och ska springa varannan dag under åtta veckor. har hittills bara hunnit springa tre gånger, men det känns jättebra och jag är så peppad.
 
hösten blir nog helt okej trots allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0